Infekcje

Rodzajów infekcji narządów płciowych u kobiet jest kilka. Niekiedy dają bardzo jednoznaczne objawy, co skłania pacjentki do szybkiej wizyty w gabinecie ginekologicznym, jednak mogą też przebiegać bez szczególnie odczuwalnych symptomów, przez co pacjentka zwleka lub nawet zupełnie nie poddaje się badaniom lekarskim. Trzeba pamiętać, że każda infekcja powinna zostać poddana leczeniu, ponieważ początkowo niegroźne dolegliwości mogą z czasem skutkować poważnymi konsekwencjami.

USG piersi

Zarówno USG piersi, jak i mammografia to podstawowe badania diagnostyczne, które pozwalają na wykrycie wszelkich zmian w piersiach, w tym o charakterze nowotworowym. Wszystkie kobiety powinny wykonywać je regularnie. Są one szczególnie ważne w przypadku pacjentek, które są genetycznie obciążone ryzykiem raka piersi. Chociaż cel tych badań jest taki sam, to jednak specyfika i przebieg mammografii oraz USG piersi nieco się różni.

Leczenie nadżerki

Nadżerka to ubytek nabłonka na szyjce macicy. Stanowi dość częstą przypadłość, ponieważ może dotykać nawet co 3-4 kobietę. W przypadku podejrzenia wystąpienia schorzenia pacjentka powinna być od razu skierowana na badania dodatkowe. Następnie lekarz ginekolog dobiera metodę leczenia nadżerki adekwatnie do jej specyfiki i zaawansowania.

Badanie ginekologiczne

Badanie czystości pochwy jest bardzo często wykonywane w ginekologii. Ma na celu ocenić równowagę bakteryjną (biocenozę) w pochwie. W przypadku stanu zapalnego pochwy i sromu można w ten sposób stwierdzić, czy dolegliwości pojawiły się w wyniku zakażenia bakteryjnego, czy grzybiczego.