Menopauza

W naszym gabinecie udzielamy kompleksowej pomocy medycznej Pacjentkom zmagającym się z dolegliwościami związanymi z menopauzą. Do potrzeb i problemów każdej Pacjentki podchodzimy indywidualnie. Przekwitanie, które poprzedza menopauzę, statystycznie następuje około 45-55. roku życia. Pewne czynniki takie jak stres, nieodpowiednia dieta, używki mogą przyspieszyć ten proces. Wśród najczęstszych objawów menopauzy są: uderzenia gorąca, dreszcze, kołatania serca, nocne poty, drażliwość, bezsenność, przygnębienie. U niektórych kobiet objawy te wywołane zmianami hormonalnymi mogą występować nawet przez długie lata.

Jednym ze sposobów na poprawę funkcjonowania w czasie menopauzy jest hormonalna terapia zastępcza. Przepisanie przez ginekologa takiej kuracji poprzedzone być musi badaniami oraz wykluczeniem ewentualnych przeciwwskazań. Kuracje hormonalne dostępne są m.in. w formie tabletek, plastrów, zastrzyków, implantów, kremów czy globulek. Aby zredukować ryzyko wystąpienia skutków ubocznych, terapię rozpoczyna się zwykle od przyjmowania mniejszych dawek hormonów.

Więcej informacji o kwestiach związanych z menopauzą, uzyskają Panie umawiając się na wizytę w gabinecie ginekologicznym.