Leczenie nadżerki

Nadżerkę diagnozuje się u co czwartej kobiety, jednak przebieg choroby zależy od wielu czynników i może być inny u każdej Pacjentki. Zasadniczo nadżerki dzieli się na dwie grupy: zmiany nabłonka występujące w przebiegu raka szyjki macicy oraz niewielkie ubytki w nabłonku szyjki macicy, które mogą, ale nie muszą prowadzić do rozwoju raka. Wczesne wykrycie umożliwia leczenie nadżerki kilkoma skutecznymi metodami.

Nadżerka pojawia się najczęściej u kobiet, które zaniedbały leczenie stanów zapalnych pochwy i sromu lub u których doszło do powstania urazów mechanicznych, np. na skutek współżycia po porodzie, kiedy szyjka macicy charakteryzuje się znacznym osłabieniem.

Czy nadżerka zawsze wymaga leczenia?

Pomimo, że nadżerka nie zawsze wymaga leczenia, to zawsze musi być poddana szczegółowej diagnozie. Ginekolog pomoże w ustaleniu przyczyny powstania problemu. W naszym gabinecie ginekologicznym podejmujemy się kompleksowego leczenia nadżerki: stosujemy zarówno leczenie farmakologiczne, jak i wypalanie iskrą elektryczną czy mrożenie ciekłym azotem.

Jakie są objawy nadżerki?

Wiele kobiet nie wie, że pojawiła się u nich nadżerka. Wynika to z faktu, że nie daje ona specyficznych objawów, które jednoznacznie wskazywałyby na ubytek w nabłonku szyjki macicy. Warto wybrać się na wizytę do ginekologa wtedy, gdy wystąpią objawy takie jak upławy o mocnym zapachu, krwawienia lub plamienia między miesiączkami, swędzenie sromu, a także niezidentyfikowane bóle brzucha. Może się okazać, że podczas badania ginekologicznego lekarz stwierdzi nadżerkę, mimo że wymienione objawy zazwyczaj sugerują infekcje intymne lub nieprawidłowości w funkcjonowaniu narządów rodnych. Dopiero dokładne zbadanie zmiany poprzez wykonanie cytologii i badania histopatologicznego pozwoli zakwalifikować nadżerkę do odpowiedniego trybu leczenia.