Jakie są pierwsze objawy ciąży?

Objawy ciąży w pierwszych tygodniach łatwo pomylić z symptomami grypy albo zatrucia. Jeśli jesteś osłabiona i masz podniesioną temperaturę, a w dodatku odczuwasz bóle mięśni, to niekoniecznie oznacza, że masz grypę.

Pierwszym i najbardziej oczywistym objawem ciąży jest brak okresu. W pierwszych tygodniach mogą wystąpić krwawienia towarzyszące zagnieżdżeniu się zarodka w macicy, jednak nie są tak obfite jak zwykła menstruacja.
Jeśli miewasz poranne lub wieczorne mdłości, wcale nie musi to oznaczać, że czymś się zatrułaś. W takim wypadku warto zrobić test ciążowy albo udać się na konsultację do lekarza ginekologa, ponieważ nudności bardzo często towarzyszą ciąży. Możesz również zaobserwować u siebie wzmożony apetyt, a także zmianę upodobań kulinarnych.
Kolejną oznaką ciąży jest nadmierna wrażliwość piersi, które na skutek zmian hormonalnych w organizmie ciężarnej stają się większe i pełniejsze.
Jako pierwsze oznaki ciąży podaje się również omdlenia oraz zawroty głowy, a także ogólne osłabienie organizmu i senność. Jeżeli podejrzewasz, że możesz być w ciąży, powinnaś jak najszybciej zrobić test ciążowy. Pamiętaj jednak, że nie dają one stuprocentowej pewności, dlatego warto wybrać się do gabinetu ginekologicznego. Lekarz przeprowadzi wszystkie niezbędne badania dedykowane dla kobiet w ciąży, a także sprawdzi czy płód się prawidłowo rozwija.