Ginekolog położnik: profilaktyka i doradztwo

Wszyscy zdajemy doskonale sobie sprawę z tego, że lepiej zapobiegać chorobom niż je leczyć. Dotyczy to również chorób ginekologicznych. Dzięki regularnym wizytom i badaniom profilaktycznym w gabinecie ginekologicznym nasze Pacjentki mogą uniknąć przykrych, a czasem nawet groźnych dla zdrowia i życia konsekwencji. Kobiety już od 16. roku życia powinny w trosce o swoje zdrowie być pod opieką ginekologa. W przypadku problemów natury ginekologicznej u młodszych Pacjentów wskazana jest wizyta u ginekologa dziecięcego.

Jeśli podstawowe badanie ginekologiczne nie wystarczy, lekarz ginekolog może zlecić dodatkowe badania takie jak USG piersi, USG narządu rodnego, mammografię czy cytologię. Jeśli chodzi o to ostatnie badanie, warto je wykonywać regularnie – co 1-1,5 roku. Choroby ginekologiczne dotykają również 60-70-letnie kobiety, dlatego również w tym wieku trzeba się regularnie badać. Warto chodzić na regularne wizyty u ginekologa, nawet jeśli nie pojawiają się żadne niepokojące objawy. Podobnie kobiety powyżej 18. roku życia, które nie rozpoczęły jeszcze współżycia, również powinny poddawać się regularnym badaniom ginekologicznym w celu wykrycia ewentualnych chorób.

Do gabinetu ginekologicznego warto udać się również, by uzyskać fachowe doradztwo dotyczące płodności czy planowania oraz przebiegu ciąży. Doświadczony ginekolog jest w stanie, kierując się aktualną wiedzą medyczną, doradzić najlepsze metody antykoncepcji, pomaga również wybrać środki łagodzenia objawów menopauzy.