Jak sobie radzić z mdłościami w ciąży?

Kategoria: Blog

dieta w ciąży

Nudności w czasie ciąży to jedna z największych zmór przyszłych mam. Mdłości najczęściej pojawiają u kobiet w pierwszych tygodniach ciąży i zwykle trwają do końca trzeciego miesiąca. Zazwyczaj nudności pojawiają się o poranku, ale wiele pań zmaga się z nimi przez cały dzień. Na szczęście istnieją sposoby, dzięki którym można złagodzić te nieprzyjemne dolegliwości.

Przede wszystkim staraj się jeść tak, abyś nie była głodna rano (ale się nie przejadaj!), ponieważ głód tylko potęguje uczucie mdłości. Jeśli chodzi o pożywienie, wybieraj produkty bogate w białko oraz witaminę B6 oraz unikaj potraw ostrych i tłustych. Dobrym rozwiązaniem jest wprowadzenie do swojej codziennej diety zdrowych przekąsek, takich jak migdały, orzechy lub suszone owoce. Zwróć także uwagę na zapachy, które Cię drażnią i staraj się ich unikać.

Nie zrywaj się z łózka zaraz jak usłyszysz sygnał budzika, ale Daj sobie oraz swojemu ciału czas na obudzenie się. Pozwól sobie na zjedzenie drobnego posiłku w łóżku w postaci kilku słonych paluszków lub sucharka.

Jeśli chcesz złagodzić mdłości, pij dużo płynów, w szczególności wody niegazowanej. Oprócz wody polecamy także herbatki ziołowe na bazie mięty, melisy, rumianku albo z dodatkiem imbiru, które osłabiają odruchy wymiotne, a także soki z warzyw i owoców.

Nie zapominaj także o spacerach oraz innej aktywności fizycznej na świeżym powietrzu, które osłabia nudności. Kiedy nie masz możliwości wyjścia z domu, otwórz szeroko okno i weź parę głębokich wdechów. Pamiętaj także, aby dokładnie wietrzyć sypialnię przed snem.

Mdłości to jeden z tych etapów ciąży, przez które przechodzi większość kobiet, jeśli jednak jesteś zaniepokojona, skonsultuj się ze swoim lekarzem ginekologiem.